دانشجوی معماری دانشگاه شهید بهشتی
  :: مهران نقی زاده

   

جلوههای بصری رایانهای

قدم بعدی در subdivision
۱۳۸٩/۱٠/۱۱ ساعت ۱٠:٢۳ ‎ق.ظ | نوشته ‌شده به دست مهران نقی زاده ( نظرات )

حتماً Lightwave کارها، subdivision را خیلی خوب می شناسند. کاری که به ساذگی فشردن کلبد TAB انجام می شود، قصه درازی پشت سر خود دارد. نام الگوریتمی که این کار را انجام می داد، Subpatch بود و حتماً روزهایی را به یاد دارید که با این الگوریتم، فقط می توانستیم مثلث و مربع را subdivide کنیم تا اینکه modo آمد با همه امکانات مدلسازی افسون کننده ای که داشت و یکی اش هم حذف همین محدودیت بود. بعد از آن، امکان subdivision بدون محدودیّت، در LW هم به صورت الگوریتم Catmull-Clarck ارائه شد که به صورت یک وصله باقی ماند.

حالا در نسخه 501 مودو، الگوریتم جدیدی معرّفی شده به نام Pixar Subdivision که چندضلعی های کمتری تولید می کند امّا کنترل بهتری ارائه می دهد و صد البته سرعت رندر بالاتری هم دارد و همانطور که در این تصویر می بینید، با UV ها هم مهربان تر است.

مقایسه محصول های دو الگوریتم

حالا باید منتظر ماند و دید که NewTek چه برگی رو خواهد نمود.



:: برچسب‌ها: subdivision, subpatch, modo